Husker du…så glemmer jeg!

For ca. 2 måneder siden stod jeg i OD-hallen på Ollerup og var for en dag Elitegymnast igen. Træning med Trine…sving, benarbejde, flow, sved, grin og gentagelse…kontakten med det grønne gulv, pauser på søjlegangen med ostemadder og kaffe…alt sammen kombineret med en lille smule amning. Ikke at forglemme, at man også har en baby. Anlægget spillede Mads Langer igen og igen. Det var fedt! Jeg husker det som en lækker dag, hvor min krop ville det jeg ønskede. Og kunne det den skulle.

I sidste uge skulle træningen så stå sin prøve i Aalborg til Åbningen ved DGI’s Landsstævne 2017. Gennemgang, generalprøve, lydprøver og showtime. Svigerforældre til at passe Kajsa, frem og tilbage med barnevogn, sove, spise, amme, alenetid med baby på armen, masser af mennesker, larm og veninder der vil hjælpe. Dagene op til Landsstævnet kommer bekymringerne snigende samtidig med at Kajsa sover dårligt om natten. Da jeg kører mod det nordjyske onsdag har jeg fået lavet en plan i mit hovede, og jeg føler, at jeg har styr på det hele. Men det er ikke længere bare mig der skal afsted.

19437593_10158924375160313_5463933426667408010_n

Det var nogle mega fede dage! Onsdag aften laver vi Generalprøve for alle efterskoleeleverne – stor oplevelse. Torsdag har vi lydprøve med Mads Langer. Nærmest privat koncert. Vi danser og synger – kun ham og Mads Langers piger. Det var sjovt 🙂 Til åbningen holder det tørt og det er en stor oplevelse at fremføre Fact Fiction.

Meeeen så er der også Kajsa. Den dejligste baby. Jeg er hele tiden lidt på stand by. Da onsdagen er omme, har hun været meget ked af det 2 gange, mens mine svigerforældre har passet hende. Det sker jo… (altså hun græder jo også sammen med mig), og hun har glemt det igen. Dog er jeg lidt ramt af det. Det er gået op for mig, at jeg jo skal kunne klare, at min datter bliver ked af det. Torsdag går det bedre. Og resten af landsstævnet er det “næsten” ligesom hjemme i Aarhus. Lejligheden er dog byttet ud med et hus. Vi har vores Airbnb hus som base, og vi kan stadig snuse lidt Landsstævne til os, selvom det er på baby-præmisser. Jeg må dog nøjes med at følge med fra Jomfru Ane Gade på Snapchat! Landsstævne med baby er bare lidt anderledes.

Her ugen derpå er det med lidt blandede følelser jeg ser tilbage på dagene i Aalborg. Det har helt sikkert været fedt at være med. Men jeg husker desværre de trælse episoder og glemmer de gode. Og så bliver det jo heller ikke bedre af, at DR har valgt at forevige det tidspunkt, hvor jeg ligger på gulvet og alle andre står op! Jeg laver nærmest aldrig fejl og denne får jeg så lov at huske i laaaang tid.

Over and out…videre i teksten. Sommeren står for døren, og jeg skal endnu engang huske mig selv på, at jeg ikke kan gøre en skid ved det. Sket er sket. Kajsa græd, jeg lavede fejl og hvad så!? Husk det nu…GLEM det nu!

Skriv et svar

