Status…

2016 er ved vejs ende, og man har svært ved at huske, hvordan året startede eller hvorfor det allerede er forbi! Når et år slutter, gør man ofte status. Vi tænker tilbage og prøver at huske de dejlige minder og måske de trælse tider. Da jeg loggede ind på min blog blev jeg forbavset over, at jeg ikke har været her siden august! MEN måske skal jeg bare indse, at der ikke er nok tid til blog-skriveri. Jeg skal jo heller ikke leve af det 😉

img_2385

Billedet siger utrolig meget om, hvad der har fyldt i mit 2016. At blive gravid kan både være tidskrævende og spændende, og når først det lykkedes, så glemmer man helt vejen dertil. Maven er lidt større i dag, og mon ikke jeg går ind i det nye år med en baby i maven.

Inden man går på barsel, har man mange forestillinger om, hvad tiden skal gå med. Jeg var mest bange for at blive rastløs, men jeg lavede hurtigt en liste med projekter, så jeg vidste, hvad dagen skulle gå med. De fleste sagde dog til mig; “husk nu at smide sig på sofaen”, “forkæl dig selv”, “gå på cafè” og “sov…alt det du kan!”

December har derfor været et blanding af tid til små projekter og selvforkælelse, og heldigvis har det været en hyggelig måned, hvor jeg både har været mig selv og omgivet af familie. Om lidt venter januar og et nyt år, en ny tid og som nogle siger…et nyt liv! “Der er et liv før børn og efter børn” har man hørt, men måske skal man passe på med at gøre stregen i sandet så tydelig. Der var et liv i gymnasiet, der var et liv med gymnastik, der var et liv uden A, der var et liv med mange by-ture osv. Livet skifter heldigvis kurs hele tiden, og jeg vil gerne følge med, uden at skulle dvæle for meget ved, hvad man går glip af.

DSC_0258.JPG

Et af projekterne i min barsel var at lave en foto-bog fra den seneste rejse, hvor A og jeg besøgte Caribien, Ecuador og Galapagos. Faktisk er jeg dårlig til at se gamle rejsebilleder igennem, da jeg så bliver bekræftet i, at tiden går stærkt! Men det er jo egentlig noget fis, for det er fedt at se tilbage på fantastiske oplevelser, og jeg bliver mindet om, hvor heldige vi egentlig er 🙂

Nu er jeg så ved at afslutte første halvdel af et barselsliv uden baby, hvor den anden halvdel med baby venter forude. Hvornår er der ingen der ved! Men jeg ved dog, at jeg apropos heldig har haft en nem graviditet. Jeg træner stadig, jeg kan cykle rundt i byen og jeg har ikke de store gener. Det er virkelig dejligt. Svømning er en diciplin jeg holder meget af, og derfor er jeg forbi Aarhus Svømmestadion (som lige er blevet renoveret). Under bruseren i omklædningsrummet indbyder min mave ofte til en kommentar, en lille snak eller et smil. En dame siger på et tidspunkt: “Sikke en flot mave”. Tænk hvis man gav hinanden komplimenter, selvom man ikke var gravid. F.eks. kunne jeg jo vælge at sige: “Sikke nogle veltrænede lår du har”, men det gør man jo ikke, selvom man måske tænker det. Det er altså lidt sjovt…

Skriv et svar

