The Time of my Life

I går var jeg inde og se Dirty Dancing i Aarhus…lækker oplevelse. Min krop var træt, tømmermændsramt og der skulle ikke meget til, før tårerne pressede på. Slutscenen giver flashback til efterskoletiden, hvor Sanne og jeg så Dirty Dancing igen og igen…og igen! Og jeg bliver pludselig mindet om en tid, hvor det hele startede – det der gymnastik 🙂

34116

Da jeg begyndte på Vestbirk Efterskole i 1999, vidste jeg ikke så meget om gymnastik og jeg kendte ikke Gymnastikhøjskolen i Ollerup. Men min gymnastiklærer på efterskolen havde gået der, og jeg tænkte, at det lød som et fedt sted. Efter en OD-Dag i 2001 ser jeg for første gang Eliteholdet lave opvisning, og jeg synes selvfølgelig, at de er rigtig dygtige. Jeg meler mig ind som elev på Ollerup, forår 2004, så jeg kan starte efter gymnasiet og nå at tjene penge. Planerne ændres, da Sanne og jeg bliver enige om at rejse 4 måneder med rygsæk. Og efter hjemkomst finder jeg ud af, at jeg vil tage 1-årig HH uddannelsen. Januar 2006 starter jeg endelig på Gymnastikhøjskolen i Ollerup. 1 måned senere er vi en flok piger der fredag aften sidder og kigger på Eliteholdet, som træner programmet til OD-Dag.

10431489_10152400467152052_5602041234085813735_n

“Man skal stoppe på toppen!” Det er måske en kliche, men jeg har prøvet at efterleve det. Jeg tror dog ikke min sidste opvisning med Eliteholdet var den bedste jeg nogensinde har lavet, men jeg stod ude på gulvet i lørdags, og følte mig skide dygtig! Ja ja…jeg tabte en kølle, og fik lavet et forkert trin, men man er jo lidt nervøs. Tanken om at det var den sidste opvisning fik nerverne til at spille ind. Til sidst sad jeg bare der på gulvet i slutserien og betragtede mine medgymnaster, som lavede flotte soloer. Men jeg tillod mig også at kigge ud på tribunen. Det bedste publikum; Ollerup-elever – både nuværende og tidligere. Den bedste ramme; ID-hallen. Og det bedste sted; Gymnastikhøjskolen i Ollerup. Næste år er jeg 10 års jubilar, og så er det min tur til at klappe, kigge og nyde.

11052406_10153444570209954_6424813488673421701_n

Det er sjovt at tænke tilbage… Altså dengang havde jeg jo ikke den fjerneste tanke om, at jeg ville ende med at gå på Eliteholdet i 7 år. Det var faktisk først efter Ollerup, at jeg begyndte at tage gymnastikken seriøst, og derfor lykkedes det mig heller ikke at få en plads på Eliteholdet første gang jeg stillede op. Den klassiske vise om, at tredje gang er lykkens gang blev tilfældet for mig. Jeg er virkelig glad for, at jeg blev ved med at prøve. Og jeg er lykkelig for den tid jeg har haft på holdet. “The time of my Life.” Mange gange har man stået og kigget på de andre, som fik en lufttur. Til elevmødet 2015 blev det min tur 🙂

lufttur

Man har haft den her mærkelige følelse i kroppen så mange gange før. Efter et efterskoleår, en gymnasietid, rejser, højskole, farvel til kollegaer osv. Nu er man her igen – sommerferien banker snart på, og man har afsluttet endnu et kapitel i livet.

tumblr_static_tumblr_m96d9gimty1r3055wo1_500

Skriv et svar

