Glæde

Den anden dag læste jeg en artikel i Jyllandsposten om begrebet arbejdsglæde. Et begreb der nærmest kun eksisterer i Skandinavien. Vores arbejdsuge på 37 timer er et vigtigt element, men selvfølgelig også det faktum, at vi ikke frygter arbejdsløshed på samme måde som andre. Dagpenge, barsel (for begge parter) og andre elementer i vores velfærdssystem gør os meget privilegeret. Men jeg har også et lille indblik i, hvordan det er at sidde med ansøgninger og jagte et job. Det kan være en opslidende proces, så derfor er jeg også lykkelig for, at jeg nu har fået et job – og et dejligt et af slagsen.

logo ollerup

Fra 1. august skal jeg arbejde på Gymnastikhøjskolen i Ollerup. Det bliver meget spændende, da jeg skal arbejde med kommunikation, PR, undervisning, koordination af events osv. Selvom det hele foregår på Sydfyn, som er langt væk fra Aarhus, så er A og jeg heldigvis så gode til at få sådan noget til at fungere. Efter vi mødte hinanden på Ollerup, flyttede jeg til Aarhus og A til KBH – i 3 år var vi weekendkærester, indtil A flyttede til Aarhus. Nu bliver vi så lidt et weekendægtepar 😉

Og nu når vi taler om Gymnastikhøjskolen i Ollerup, så gik denne weekend med elevmøde, opvisning med Eliteholdet og videre til SMIL-stævne i Randers. Weekenden har været præget af følelser / både glæde og tårer. Vi har taget afsked med Rie Toftgaard, som har været træner for Eliteholdet i 7 år. Rie er fantastisk, festlig, følsom og en fremragende træner, som man ikke finder andre steder. Der blev derfor givet en lufttur til hende, da det er traditionen på Eliteholdet, når man vælger at stoppe.

rie

Jeg er begyndt at glæde mig til sommeren, hvor jeg skal til Mallorca med hele min familie. Efter vi kommer hjem får vi besøg af Amber og Michael – Amber kommer fra Australien og er en udvekslingsstuderende, som boede hos os i 3 måneder, da jeg var lille. Hun har besøgt os flere gange, og jeg har også besøgt hende i Melbourne. Det vilde er, at hun stadig kan tale dansk, selvom hun aldrig bruger det!

Skriv et svar

