Sunde ord & kloge facts…eller omvendt!

Lad mig starte med et tilbageblik. For ca. 2 år siden på dette tidspunkt havde jeg en underlig weekend, som viste sig at sætte dybe spor. Udtagelse til Verdensholdet…ja, det skal man jo igennem som gymnast. Det lykkedes mig ikke at holde fokus, og jeg blev i tvivl, om det var det, jeg ville! Udtagerne tog beslutningen for mig, og jeg har siden haft svært ved at affinde mig med, at det var en drøm, som ikke gik i opfyldelse….for det var jo en drøm. En drøm som jeg lidt føler, at jeg selv har spændt ben for! MEN nu er jeg efterhånden på den anden side, og her søndag aften kan jeg se tilbage på en tid af mit liv, som har været hård og lærerig. Jeg har indset, at jeg aldrig helt kan slippe tanken; “hvorfor skulle jeg ikke opleve Verdensholdet?” Det er dog ikke til at ændre…tiden kan ikke skrues tilbage…jeg skal videre med mit liv! Nedenstående plakater fik A og jeg i bryllupsgave – de hænger i stuen og giver mig smil på læben 🙂

smil  look back

Det er Designbureauet Anétmai som har lavet dem. I dag faldt jeg over denne plakat, som må blive mit næste ønske 😉

plakat

Jeg har lyttet en del til Mads & Monopolet podcast på det sidste. I bilen på vej til og fra Østrig var det fedt at lytte til både sjove og alvorlige dilemmaer, mens jeg susede ud af den tyske motorvej med svigerforældrene på bagsædet 😉 Faktisk er jeg blevet så meget fan, at jeg nu vil gøre det til en vane at downloade en podcast indimellem, så køreturen mellem Aarhus og Viborg ikke føles så lang.

Et lille udpluk fra et dilemma: En mand vil gerne have en stor tatovering på brystet og lidt op ad halsen. Konen synes ikke godt om. Panelet diskuterer, og Søren Rasted kommer med en perfekt bemærkning, som en af vennerne engang har sagt til en anden ven, der havde fået en stor og voldsom tatovering; “Det der…det er en buffalosko, som du ikke kan få af!”

Så har jeg købt en bog…

foto-8

Ja, altså det er ikke fordi jeg skal på kur! Men der står mange gode ting i den…

“Forskning viser, at lysten til søde og fede sager stiger, når man ikke passer sin nattesøvn. Ganske få dage med søvnunderskud risikerer faktisk at kunne ses på vægten.”

“Søvnmangel svækker også vores kontrolgen. Når en person er meget træt, bliver amygdala stimuleret – dvs. den del af hjernen, der styrer vores behov for stimulanser som f.eks. mad. Samtidig bliver aktiviteten i frontlapperne nedsat – dvs. den del af hjernen, der regulerer vores beslutningsevne og styrer vores fornuft.”

Med disse ord vil jeg skynde mig i seng – klokken er næsten midnat og uge 8 (gymnastikuge på Bjergsnæs Efterskole) er lige om hjørnet… GODNAT

Skriv et svar

